Londen, Engeland

Een tweede ontdekking van Londen. Naast de bekende paleizen, musea en parken van Londen had ik vooral het plan om de voor mij onbekendere wijken te bekijken. Wat me bij aankomst weer opviel, was hoe vriendelijk en beleefd de Britten zijn. Mensen vragen je spontaan of ze je de weg kunnen wijzen en zelfs de zwerver, die dichtbij langsloopt, excuseert zichzelf bij het passeren.

De city en de Thames
Omdat mijn vriend deze week een conferentie had in Londen, dropte ik op donderdagochtend eerst mijn koffer in zijn hotel voordat ik aan mijn wandeling door de stad begon. Langs de Tower of Londen via de Tower Bridge naar de overkant van de Thames waar ik het Tate Museum bezocht. Toen ik trek begon te krijgen liep ik naar de Borough Market, waar veel eetkraampjes zijn om direct je honger te stillen. De Borough Market is Londen’s oudste markt en heeft een focus op duurzaam en biologisch eten. Na een falafel-wrap en een beker zelfgemaakte ijsthee liep ik terug naar het hotel van mijn vriend waarna we onze accommodatie opzochten. Op weg naar de metro kwamen we een Bulgaars meisje uit mijn eerste master tegen, die voor een cursus in Londen was en net op weg was naar het vliegveld. De wereld lijkt toch klein. ’s Avonds maakten we een wandeling langs de Thames waarna we een gezellig restaurantje opzochten voor een goed diner.

Parken, Kensington en Nothing hill
Vrijdag begon in het Sint James’s Park, waar we de wachters uit de Wellington Barracks tegenkwamen die op weg waren naar de wisseling van de wacht. De stad moet bijna leeg zijn geweest, met zoveel toeristen voor Buckingham Palace. Snel door naar Hyde Park, waar de eekhoorntjes en eendjes ons tegemoet kwamen. Obesitas eendjes, wel te verstaan. Na Hyde Park liepen we door naar het Natural History Museum, waar we de indrukwekkende dinosaurus skeletten bekeken. Een paar uur later hadden we afgesproken met een Spaanse vriendin die al een aantal jaar in Londen woont. Ze nam ons mee naar een creperie in South-Kensington waar ze verse wafels en crêpes serveerden. In kleurrijk Kensington vind je veel bakkerijtjes, (heel goede!) boekwinkels en gezellige cafeetjes. Na de lunch was het tijd voor een rustmomentje in Holland Park, waarna we Nothing Hill bezochten voor wijn en pizza.

Covent Garden, British Museum, Camden en Regent Park
Zaterdag begon met een bezoek aan Covent Garden, een overdekt charmant winkelcentrum met kleine winkels en cafés. Op het plein voor Covent Garden vindt je dagelijks straatartiesten met een bijbehorend publiek. Rond Covent Garden vindt je oude woonwijken met mooie 18e eeuwse huizen. Na een wandeling door de buurt kwamen we uit bij het British Museum waar we onder andere de beroemde Rosetta Stone zagen. Alleen voor het gebouw zelf is een bezoek aan het museum al een aanrader. Na het museum liepen we op ons gemak richting Camden Market, waar het voor mij persoonlijk veel te druk was. In de hitte liepen we in een rij van mensen langs de eetkraampjes, waar we lunch haalden en richting Regent’s Canal liepen. Na het drukke Camden Market was het Regent’s Canal een fijne rustige afwisseling. Dit kanaal mondt uit op het Regent Park, een van de mooiste parken van Londen. In dit park zit onder andere een dierentuin, een rozentuin en een openluchttheater. Tijd voor een pauze in het gras. Daarna op richting Soho voor een goede Indiase curry in New Delhi. Soho is een levendig uitgaansgebied waar mensen bekijken een leuke bezigheid is. Via West End London waar alle theaters zich huisvestigden, terug richting ons verblijf.

Laatste dag
Zondag was het tijd om een rondje hard te lopen. Van onze accommodatie naar Oost-Londen, het financiële centrum van de stad, waar het op zondagmorgen heerlijk rustig was. Via het Monument to the great fire of London, de hoogste losstaande zuil ter wereld, liepen we langs St. Paul’s Cathedral weer terug. Na een douche en ons ontbijt pakten we onze koffers in en pakten de bus naar St. Paul’s, waar we bij het Tate Museum op het terras in de zon van ons laatste uurtje Londen genoten.

2 Replies to “Londen, Engeland”

1. これはです素晴らしいウェブサイト、だろうあなたがあること関与そうすることでインタビュー約|あなたはどれだけどのように デザインさを、それ?もしそうであればメールを受け取る!