Doodgewone dingen: juli

Juli 2018 zullen we niet snel vergeten. Onze dochter Charlotte werd geboren, precies op de uitgerekende datum. Onze wereld is voorgoed veranderd. Lotte is nu drie weken oud en ik kan me nu al geen leven zonder haar voorstellen. Gek hoe snel je gewend raakt aan je nieuwe leven met haar, terwijl je tegelijkertijd geen tijd krijgt om te wennen.

Ander nieuws: ik ga per december in een andere baan starten. Ik ga mijn oude collega’s en werk onwijs missen, maar heb ook heel veel zin in de nieuwe uitdaging na mijn verlof.

Dat lijken mij wel voldoende veranderingen voor 1 maand. Terug naar het begin van de maand, want tot de dag voor de bevalling dacht ik dat het wel een augustus kindje zou worden. Tot de bevalling was ik de hele maand buiten – ik was slechts binnen om te slapen 😉

Groen in huis én in de tuin.

Uitzicht vanaf de mooie Kaap. Tijdens mijn zwangerschap had ik minder slaap nodig, misschien om mij voor te bereiden voor de tijd met kind 😉 Wanneer Fernando ‘s ochtends opstond om naar zijn werk ging liep ik een rondje langs het water. Heerlijk rustig.

We krijgen bezoek en ik maak een kwarktaart met vers fruit van de Afrikaandermarkt

Bolle buik foto in de spiegel van het Museum Rotterdam

Ik bezoek de tentoonstelling over Hotel New York en lees meer over het beroemde Rotterdamse hotel. Fijn om zoveel musea in de stad te hebben.

Pecantaart bij Kopi Soesoe

Op bezoek bij mijn zus en nichtje Amber in Brabant.

Nieuw leesvoer!

Koffie en een nieuw magazine van de Volkskrant – wat een verlof vakantie

Papa komt vanuit Oosterhout naar Rotterdam gefietst.

Koffie drinken met Evelien en Jessie in het zonnige Leiden

En we maken nog eens gebruik van onze Rotterdampas: een rondje door de haven

Dit is Edisa, ons plan kind uit Oeganda. Ruim een jaar ouder dan onze dochter.

Het EK Beachvolleybal toernooi vind plaats voor de SS Rotterdam, vanaf het dek hebben we een goed uitzicht op het spel.

Een etentje van een collega van Fernando in het mooie Rhoon

De blauwe luchten van juli vervelen niet! Ik fiets liever via de Willemsbrug naar de stad want de Erasmusbrug is toch wel erg steil met mijn bolle buik.

Vier dagen voor de uitgerekende datum neem ik de bus naar opa waar we nog lekker een duik kunnen nemen in het water

Het is Mosseldag in Bruinisse dus eten we mosselen. Mijn eerste van het seizoen.

Even langs opa’s oude huis waar hij de eerste stenen neerlegde in 1934. Zoveel herinneringen aan dit huis!

Het oude familie wiegje is bekleed door mijn moeder, klaar voor gebruik.

We leggen samen met de buren een voortuintje aan en drinken een kopje koffie op straat na het harde werken.

En de kinderkamer is ook bijna klaar voor de komst van onze dochter.

Als het ’s middags zelfs binnen te warm is vlucht ik vaak met een boek naar de kade, lekker even in de wind afkoelen

Nog een keer richting Leiden waar ik samen met Sabine ga picknicken in het park

Maar eerst even een rondje door de stad met een ijsje

We willen een simpel geboortekaartje met alleen haar naam in relief/letterpress en komen uit bij een drukkerij in Rotterdam. Heel tevreden met het resultaat!

Mooi Kralingen

We gaan naar een bruiloft van Fernando’s collega in het prachtige kasteel van Rhoon

Onze mooiste gezichten 🙂

Ik heb mijn hele verlof in de tuin ontbeten. Wat een heerlijk buitenleven.

Zondag gaan we even de natuur in – we fietsen naar Barendrecht en drinken koffie op het terras.

We halen nog een ijsje in het centrum en dan hebben we wel weer genoeg gefietst.

Ontbijten in de tuin!

Op maandag komen Fernando’s neefje en nichtje Mario en Adriana aan in Nederland na een maandje reizen door Europa. Op dinsdag zet ik ze op de trein naar Schiphol, terug naar Mexico. Ik loop de hele dag door de stad, niet wetende dat ’s avonds de weeën zouden beginnen.

En ‘s avonds blijkt de buikpijn toch niet zomaa buikpijn te zijn. Na een nachtje doorpuffen rijden we naar het kraamhotel waar onze mooie dochter Charlotte wordt geboren.

Heel tevreden met het Sophia Kraamhotel. We  blijven na de bevalling nog een extra nachtje – niet omdat het nodig is, maar omdat we zo goed verzorgd worden.

Op vrijdagmiddag gaan we terug naar huis met onze dochter. Zaterdag ontvangen we het eerste kraambezoek. Zo bijzonder om mijn opa met Charlotte te zien. Een verschil van 95 jaar!

Lotte is een heerlijk tevreden baby, zelfs onze lieve kraamverzorgster Mariska merkt op hoe makkelijk ze is.

Avondeten met dank aan Ottolenghi

En het eerste rondje buiten met de draagdoek. Zo heerlijk knus!

Een maand die we niet meer gaan vergeten.. Juli gaf ons een bloedhete zomer en een prachtige dochter.