Doodgewone dingen: oktober

Zonnige herfstdagen met boswandelingen, frisse lucht en fifty shades of autumn leaves. Brussel is prachtig in de herfst, maar gelukkig is Rotterdam dat ook! Helaas is het nu al wel donker wanneer ik mijn werk in Amsterdam verlaat, waardoor ik van de mooie herfstkleuren nog niet zoveel heb meegekregen. En de eerste week van oktober zat ik natuurlijk nog in Costa Rica. Een goed excuus om die foto’s erbij te pakken: een overzicht van oktober!

Monteverde: groen, groener, groenst.

Costa Rica zit vol met Mexicaanse eettentjes – heel anders dan Peru vorig jaar. Een fijn eettentje was deze Taqueria in Santa Elena. Ook al is het eten meer Texmex dan authentiek Mexicaans, het eten is er smakelijk!

Aparte diertjes om te zien die wandelende takken.

Tussen de regenbuien door vinden we een weg naar boven – Monteverde is prachtig groen.

Onderweg naar onze laatste verblijfplaats in Costa Rica stappen we even uit bij de krokodillenbrug. Ik hou de reling maar goed vast 😉

Ons laatste hotel voordat we terug naar San José reizen – met uitmuntend ontbijt.

Inclusief aapjes die ons ontbijt ook wel interessant lijken te vinden.

Het prachtige Parque Nacional Manuel Antonio. Een mooie afsluiter van onze reis door Costa Rica.

Spot de leguaan!

Als je de kapucijnaapjes een tijdje van dichtbij bekijkt zie je pas hoeveel ze op ons lijken.

Een relaxte laatste dag in Panama Stad voordat we ’s avonds weer naar Nederland vliegen. We bezoeken Panama Viejo en bewonderen de skyline vanuit ons hotel.

En een laatste – en eerste – cocktail om de vakantie goed af te sluiten.

En we zijn weer in Nederland!

Een bezoek aan opa is niet compleet zonder mosselen.

Het weer is zo mooi dat we nog even naar Westenschouwen gaan voor een wandeling. Wat heb ik hier als kind veel gelopen.

Een verfrissend biertje na de wandeling. In het zonnetje op het terras in oktober!

Zelfgemaakte pasta met limoensaus – een blijvende favoriet 🙂

Rotterdam by night!

Save the date – een bruiloft in Antwerpen van lieve vrienden volgend voorjaar.

Vrienden uit Zwitserland komen een lang weekend naar Rotterdam. Fijn om onze stad te kunnen laten zien.

De Zwitserse chocolaatjes waren vrij snel op. Gelukkig hebben we nog Zwitserse kaas in de koelkast.

Echt Mexicaans eten in Rotterdam bij La Taqueria in de Hoogstraat – Fernando is een gelukkig man.

Mama is 65 en dat is een feestje waard. Met de hele familie – hier met mijn Friese neefje Jan – lopen we door het Brabantse land. Met een zonnetje door alle herfstkleuren 🙂

Etentje bij Olga en Joshua in Den Haag – en als toetje een taartje bij Dudok.

Op zaterdagavond kopen we twee kaartjes over voor de uitverkochte Duinentrail en op zondagochtend rijden we voor de mist uit naar Schoorl.

Ik ren de 17 km, Fernando gaat voor de 37. Wat een fijne loop – kleinschalig en een prachtig parcours.

Met een kilo zand in onze schoenen gaan we weer terug naar Rotterdam. Nee hoor, na een warme douche gaan we eerst nog even Turks eten in Alkmaar.

Hoe was jullie oktober maand?

6 Replies to “Doodgewone dingen: oktober”

1. Hele mooie foto’s en wat een belevenissen!

1. Dankjewel!

2. Wauw prachtig in Costa Rica! Wat moet dat een mooie ervaring zijn zeg! En tof die wandelende tak! Vroeger had ik die als huisdier en vond ze doodeng haha 😛

1. Haha ja, ik herinner me ook een vriendje met die dingen. Ze bewogen nooit als ik ze bekeek dus ik vond de hond interessanter.

3. Van de warmte naar de kou. En onwijs veel leuks! Wat ben je toch altijd een bezig bijtje. Fijne maandoverzichten!!

1. Dankjewel Marcella 🙂 De tijd vliegt zo snel voorbij, ik vind het ook wel leuk om even stil te staan bij de dingen die we doen.